Учням

СХЕМИ І ТАБЛИЦІ                                                           Історія України 7-9 клас

Поради абітурієнтам для успішної підготовки до ЗНО


  1. Налаштуйтеся на позитив. Пам’ятайте: здача ЗНО - це не покарання, а стимул до саморозвитку!
  2. Вдома облаштуйте своє робоче місце біля комп’ютера так, щоб ніщо Вас не провокувало або відволікало від навчання.
  3. Інформацію поділіть на частини. Визначте спочатку, що для Вас найважче. Роботу розпочинайте зі складнішого матеріалу.
  4. Працюйте до тих пiр, поки відчуваєте, що розумієте навчальний матеріал. Коли відчуєте, що інформація не сприймається, відпочиньте (досить 15-20 хв.)


Правила для учнів

Єдині вимоги до учнів



1.     Учні приходять до школи за 10 хв. до початку занять.

2.     Перед входом до школи учень повинен витерти взуття, у гардеробі зняти верхній одяг, не поспішаючи, іти на той поверх, де знаходиться його клас.

3.     До приходу вчителя учні готують все необхідне до уроку. Підручник, щоденник, зошити мають бути акуратно покладені на парті.


4.     Після того, як вчитель зайшов у клас, входити забороняється. Учні, які запізнилися на урок, допускаються в клас лише з дозволу директора і його заступників.
5.     Не дозволяється приносити до школи та на її територію з будь-якою метою та використовувати будь-яким способом зброю, навіть іграшкову, вибухонебезпечні та вогненебезпечні речовини, гострі предмети, гральні карти, алкогольні напої, сигарети, жувальні гумки, літературу, аудіо-, відео-, та СD-продукцію аморального змісту. Не дозволяється використовувати плеєрів та мобільних телефонів під час навчального процесу

6.     Не дозволяється без дозволу вчителя залишати приміщення та територію школи в урочний час. У випадку пропуску занять учень повинен надати класному керівникові довідку від лікаря або записку від батьків стосовно причини відсутності на заняттях. Пропускати заняття без поважної причини не дозволяється.
7.     Без дозволу вчителя або класного керівника ніхто з учнів не має права пересідати на іншу парту.
8.     Учні, які бажають відповісти на запитання, поставлене вчителем, або звернутися до вчителя з запитанням, повинні підняти руку, поставивши ї  ліктем на парту.
9.     Після відповіді на питання вчителя учень обов’язково подає щоденник для виставлення оцінки.
10.      Після закінчення уроку учні встають тільки після слів вчителя: "Урок закінчено”.
11.     Після закінчення уроків учні організовано під керівництвом вчителів, які проводили останній урок, виходять з класу.


12.        Зі школи учні повинні виходити спокійно, додержуючись порядку. Залишатися в школі без потреби забороняється.



   
                   На перерві

1.     На перерві та під час руху по сходах учням забороняється бігати, галасувати.
2.     При появі на поверсі директора, його заступників, вчителів або кого-небудь з дорослих, учні повинні стати вбік і пропустити їх, обов’язково привітатися.
3.     Кожен учень при звертанні до нього чергового вчителя або чергового учня зобов’язаний назвати своє прізвище і клас.
4.     Учням забороняється заходити в учительську без дозволу вчителя.
      Вимоги до зовнішнього вигляду учнів

1.     Кожен учень зобов’язаний з’явитися до школи чистим і охайно
вдягненим.
2.     Зачіска повинна бути акуратною, користуватися косметикою забороняється.
3.     До школи учні приходять в одязі ділового або напівділового стилю. Тільки на уроки фізкультури учні повинні з’являтися у спортивній формі, а на зайняття в майстерні – в спеціальному одязі


Поради учням
                   
   Як надовго запам’ятати навчальний матеріал? 

Поради для учнів Виділяй, співвіднось і групуй матеріал – хто добре усвідомлює, той добре запам’ятовує і довго пам’ятає.
 Якщо отримав завдання у вівторок, а відповідати потрібно в п’ятницю, не чекай четверга – вивчи одразу, а напередодні тільки повтори. 
Завчай і повторюй невеличкі шматки ще доти, як матеріал почав забуватися.
 Коли вчиш, записуй, малюй схеми, діаграми, таблиці - наочність краще запам’ятовується. 
Якомога швидше, не чекаючи повного заучування, намагайся відтворити матеріал, закривши книгу.
 Уява покращує пам’ять Або як запам’ятати найбільше Усе, що хочеш пам’ятати, - уявляй! (Не уявляю – не пам’ятаю) Май на увазі: усе, що побачив, відчув, почув, - уже запам’яталось.
 Легко пригадується тільки те, що уявив.
 Не думай словами – думай образами. Не завчай, а уявляй що-небудь цікаве, що допоможе пригадати потрібну інформацію.  
        
  Як писати реферат 

1. Визначити адресата і мету спілкування.
2. Дібрати відповідну літературу.
3. Опрацювати дібрані джерела з робочими стисли ми помітками, закладками в книжці.
4. Скласти план відповідно до обсягу реферату (його пункти розкриваються приблизно на однаковій кількості сторінок).
5. Оформити яскравий, привабливий вступ.
6. Дати перелік основних висновків, узагальнень та рекомендацій.
7. Оптимальний обсяг реферату - 10-12 друкованих сторінок.
Такий реферат потребує для усного викладу перед аудиторією 10-15 хв.
8. Під час усного виступу краще розповідати, а не читати реферат. Для цього скласти розгорнутий план-конспект на 2-4 сторінки.
9. Під час добору мовних засобів для написання реферату необхідно враховувати особливості наукового стилю.  

   Опорні фрази при веденні дискусії 

Я вважаю … На мою думку…
З радістю погодився б з вами, однак…
Розумію вас, але треба врахувати, що…
Так, але…
Я з вами частково згоден, але …
Дозвольте заперечити …
Це не має значення …
Я поважаю вашу думку, але ...

Історичні постаті

Учням поради.


I. ПРАВИЛА ДОБРОТИ
1. Допомагай слабким, маленьким, хворим..
2. Не будь жадібним
3. Прощай помилки іншим
4. Ніколи не заздри!
5. Жалій інших, а не себе.
II. ПРАВИЛА ЧЕСНОСТІ
1. Сказав - зроби.
2. Не впевнений - не обіцяй.
3. Помилився - визнай.
4. Забув - попроси пробачення.
5. Говори тільки те, що думаєш.
6. Не можеш сказати правду - поясни, чому.
7. Не видавай чужу таємницю.
III. ПРАВИЛА ВВІЧЛИВОСТІ
1. Пам'ятай! Ввічливість - вміння поводити себе так, щоб іншим було приємно з тобою.
2. Будь завжди привітним; вітайся при зустрічі, дякуй за допомогу, йдеш - попрощайся.
3. Не примушуй за тебе хвилюватися, ідеш - скажи куди і коли повернешся.
4. Не капризуй, не бурчи! Твоє капризування може зіпсувати настрій іншим.
IV. ПРАВИЛА СКРОМНОСТІ
1. Не будь хвальком! Не вихваляйся своїми успіхами, знаннями, речами.
2. Старайся не виділятися серед товаришів.
3. Допоміг товаришеві - не підкреслюй цього, нікому не хвались
4. Старайся робити добро скромно, непомітно.
V. ПРАВИЛА ВВІЧЛИВОГО ШКОЛЯРА
1. Якщо ти зайшов до класу, то обов'язково привітайся з усіма, хто вже прийшов.
2. Якщо ти зустрів у коридорі чи на вулиці свою вчительку, яка йде з кимось ще, то привітатися слід з усіма.
3. Коли ти в їдальні, не спіши взяти щось першим, думай про інших.
4. Якщо когось випадково штовхнув - вибачся.
5. Хлопчик завжди пропустить дівчинку уперед, допоможе сісти, піднесе портфель...
VI. ПРАВИЛА СПІЛКУВАННЯ
І. Подивись навколо - хто потребує поради, доброго слова, співчуття, допомоги.
2. Постав себе на місце іншого.
3. Зрозумій і виконай його бажання.
4. Принеси іншому радість... І тоді ти станеш добрим чарівником!
VII. СПІЛКУЮЧИСЬ 3 ДОМАШНІМИ
1. Коли прокинувся і зустрівся з домашніми, не забудь привітатися.
2. Коли сідаєш за стіл, пам'ятай, як треба сідати і якими приборами користуватись.
3. Не забувай дякувати дорослим за послуги.
4. Пам'ятай, що приходити з прогулянки треба вчасно, аби батьки не хвилювались, і попереджувати, коли повернешся.
VIII. ЯК СІСТИ ДО СТОЛУ В ГОСТЯХ
1. Хлопчик пропускає дівчинку вперед.
2. Відсуває їй стільчик, а коли вона пройде, то підсуває, щоб сіла і тільки після цього сяде сам. Спокійно, без метушні.
IX. ЯК СИДІТИ НА СТІЛЬЦІ
1. Сиди прямо, але вільно, не напружуючись.
2. Не витягуй ноги далеко від стільця, це заважає іншим.
3. Не розставляй ноги, ноги повинні стояти разом.
X. ПРАВИЛА ПАСАЖИРІВ
1. Зайшов у салон, стань так, щоб нікому не заважати.
2. Поступись місцем старшим, дівчаткам, малюкам.
3. Не можна стояти на сходинках, голосно розмовляти, кричати, капризувати.
4. Обов'язково оплати проїзд чи пред'яви проїзного квитка.
XI. ПРАВИЛА ГАРНОГО НАСТРОЮ
1. Намагайся зрозуміти бажання іншого і в міру можливості виконати його.
2. Намагайся бути уважним і люб'язним з кожним із твоїх рідних і близьких тобі людей.
3. Завжди і зі всіма будь чесним, чемним, поважай іншу людину (дитину).
4. Постарайся зрозуміти і відгукнутися на стан іншої людини.
5. Давайте дарувати людям радість спілкування з нами
ХІІ. ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ У ГРОМАДСЬКИХ МІСЦЯХ
1. Коли поруч з тобою люди, пам'ятай про інших.
2. На вулиці намагайся не привертати до себе уваги перехожих своїм неохайним виглядом або гамірливою та задирливою поведінкою.
3. У магазині дотримуйся правил черги та чемного поводження.
4. У транспорті пам'ятай про старших і молодших, намагайся виявити свою увагу до них.
5. У театрі, бібліотеці, музеї дотримуйся тиші, поважай увагу оточуючих до вистави, книг, творів мистецтва.
ХIII. ПРАВИЛА ЦІКАВОЇ ДИСКУСІЇ
1. Не вигукуй!
2. Не перебивай!
3. Не повторюй чужі думки!
4. Не переходь на інші теми!
XIV. ПРАВИЛА ДИСПУТУ
1. Сперечайся чесно і щиро.
2. Говори зрозуміло, чітко, точно.
3. З повагою стався до співрозмовника і його думок.
4. Головна зброя диспуту - аргументи, факти, докази.
XV. ПРИНЦИПИ ВЗАЄМОВІДНОСИН
1. У ставленні до іншого завжди будь: чемним; уважним; доброзичливим.
2. Ніколи не дозволяй собі насміхатися над недоліками іншої людини.
3. Не намагайся бути "кращим" за всіх.
4. Не соромся поступитися іншому.
XVI. ЩОБ НЕ ВИНИКЛА СВАРКА
1. Не накопичуйте образ і не дуйтеся, краще першим посміхнутися.
2. У вирішальний момент себе стримати і уникнути конфлікту.
3. Намагайся виявити толерантність, або почути й іншу (чужу) думку.
XVII. ЩОБ НЕ БУЛО ГАЛАСУ
1. Не поводься брутально, не бешкетуй, брутальність може дуже поранити.
2. Допомагай у справах маленьким і великим.
3. Чемним будь з усіма і в всьому, і обов'язково зараз, а не потім.
XVIII. ЩОБ ПОДОБАЛОСЯ БУТИ ВДОМА
1. Рахуйся із настроєм іншої людини.
2. Пести інших своєю любов'ю, захищай їх цим від злих сил.
3. Дотримуйся домашніх традицій, не виявляючи свої амбіції.
XIX. КОЛИ Я У ШКОЛІ
1. Я чемний і люб'язний завжди і за будь-яких ситуацій.
2. Не ставлю себе і свої інтереси на перше місце.
3. Рахуюся з бажаннями і настроєм інших людей; дорослих, одноліток, менших.
4. Завжди пам'ятаю про свої учнівські обов'язки.
5. Люблю свою школу, клас, вчительку.
6. Бережу свої та шкільні речі, майно.
XX. ЩОБ ЗБІЛЬШИТИ ВІДЧУТТЯ БЕЗПЕКИ
1. Я буду капітаном своєї душі.
2. Встановлю свій ефективний час:
а) час, використаний корисно;
б) просто час;
в) загублений мною час.
3. Розпочну день з неприємних справ, тоді він буде прекрасним.
4. Не буду брати на себе дуже багато!
5. Плануватиму всі свої діла: ті, що повинен зробити і ті, що хочу!
6. Нервувати і хвилюватися намагатимусь лише з приводу того, що сам можу змінити.
XXI. У КЛАСІ
1. Не братиму чужого!
2. Не перебиватиму того, хто говорить.
3. Казатиму лише правду!
4. Піклуватимусь про відсутніх!
5. Завжди допомагатиму слабшому
XXII. ПРАВИЛА БЕЗПЕКИ
1. Кожний поважає права інших.
2. Ніхто не заважає викладати.
3. Кожен знає, де повинен бути у певний час.
4. Ніхто не заважає вчитися.
5. Про людей думаємо лише добре.
6. Насмілююся мріяти!
7. Пам'ятаю, що дещо у цьому житті залежить від мене та моїх дій особисто.
8. Забезпечую зворотний зв'язок (підтримку).
XXIII. ПОЧУТТЯ КОМПЕТЕНТНОСТІ(ОБІЗНАНОСТІ) План моїх дій.
1. Буду завжди намагатися досягти своєї мети.
2. Розвиватиму позитивне ставлення до всього хорошого.
3. Не ставитиму собі обмежень
. 4. Плануватиму своє творче персональне зростання.
5. Буду завжди на високому рівні!
XXIV. ПОРАДИ ДЛЯ ВСТАНОВЛЕННЯ КОНТАКТІВ МІЖ ЛЮДЬМИ.
1. Визнач спільні інтереси і тоді починай на цю тему розмову.
2. Встановлюючи контакт, уникатиму суперечливих питань, особливо таких, що не мають принципового значення.
3. Щоб позбутися сором'язливості, щодня буду зав'язувати розмову з незнайомими людьми.
4. Розмовляючи, буду стежити за реакцією слухача і коригуватиму своє мовлення. Говоритиму цікаво. Обиратиму належну тему.
5. Буду спостерігати, переживати і оцінювати все, що бачимо і чуємо навколо себе. Той, хто спостерігає довкілля, має багату тематику для розмови: про те, що цікавого трапилося на роботі, в школі, свідком чого був на вулиці, на прогулянці, під час канікул...
6. Розповідь повинна бути короткою, зацікавити співбесідника.
7. Потрібно багато читати. Хто багато читає, той багато знає. Книжки - невичерпне джерело цікавих тем для розмов, спілкування.
8. Багато важить добір слів. Хто багато читає, багато гарних слів знає.
9. Не вживай грубих, вульгарних слів.
10. Не зловживай іноземними словами і фразами. Потрібно бути завжди чуйним, уважним, справедливим, своєчасно допомагати іншим - не чекати, коли тебе попросять про допомогу; ставитись так до людей, тварин, рослин, речей... всього оточуючого світу. І світ цей любитиме і розумітиме тебе! Загальні правила моральності

На допомогу учню

Правила роботи з контурною картою


Важливим джерелом інформації є історична карта, яка відображає особливості розвитку
 людства в минулому. Саме історична карта допомагає розкрити взаємозв’язки історичного 
процесу. На уроках історії Ви найчастіше працюватимете саме з історичною картою, на якій, 
окрім кордонів держав та населених пунктів, позначено найважливіші події (війни, революції, 
територіальні зміни), що відбувалися на різних етапах історичного розвитку. 

Схема аналізу історичних фактів, подій, явищ та процесів

        Історичний факт – першоцеглинка історичних знань. Він непотворний, як неповторні простір і 
час, де він протікає, оскільки вони перебувають у постійному русі.
         Історична подія – сукупність логічно завершених та обмежених у просторі й часі історичних фактів.
         Історичне явище – комплекс аналогічних історичних фактів або їх ознак, які зберігалися чи 
зберігаються протягом певного часу та в певному просторі (території).
    Історичний процес – ланцюг взаємопов'язаних у часі й просторі причинно-наслідковими зв'язками 
історичних подій і явищ:
  • коли відбувалися чи проходили ці факти, події, явища чи процеси;
  • де вони проходили;
  • за яких історичних обставин вони проходили; які події пройшли напередодні;
  • який розвиток вони отримали надалі;
  • яка соціальна верства чи верстви були основними учасниками події;
  • яку роль відіграли тут історичні особи та чиї інтереси вони відображали;
  • який слід залишили ці факти, події чи процеси в історії регіону, країни чи світу;
  • випадковим чи закономірним був саме такий перебіг подій та які вони мали наслідки;
  • які альтернативи розвитку існували за тих історичних умов; а як би повелися Ви за таких умов?

  Робота з текстом підручника та історичними документами· 
Приступаючи до роботи з текстом підручника та історичного документу, визнач, яке завдання ви
 повинні виконувати.
· Уважно прочитай текст підручника, документа. Визначи про яку подію, факт іде мова.
· Встанови зв'язок між тестом підручника і документа:
  •  чи документ доповнює текст підручника;
  •  чи один з них поглиблює інформацію, що міститься в другому;
  •  чи один з них дає оцінку матеріалу, що викладає другий.
· З'ясуй значення всіх понять, що містяться в текстах.
· Склади план відповіді на те запитання, отримав перед початком роботи, об'єднавши інформацію 

тексту підручника і документа.
· Свою відовідь умовно поділи на частини, дай назву кожній і запиши.

Схема аналізу історичного документу 
            Документ первинний (запис очевидця або учасника події) чи вторинний (коментар чи
переказ про подію з уст дослідника).
            Відділіть у документі факти від коментарів та аналізуйте їх окремо.
  • Хто автор цього документу? Чиї інтереси він захищає?
  • Про що розповідається в документі? Яка сторона події чи явища замовчується?
  • Коли написаний цей документ? Як могли вплинути на нього автори, історичні події чи загальна
  •  ситуація в цей період?
  • Де відбувалася подія, про яку йдеться в документі?
  • Якими мотивами керувався автор документу?
  • Як цей документ кореспондується з іншими свідченнями про ці факти, подію, явище чи процес?
  Складання плану
  • Уважно   прочитайте  назву теми плану, текст параграфу.
  • Спробуйте засвоїти зміст матеріалу в цілому.
  • Відберіть тільки той текст, який висвітлює тему, за якою потрібно скласти план.
  • 3апишіть головні,  на Ваш погляд, думки тексту – це і будуть орієнтовні пункти Вашого плану.
  • Добре продумайте, сформулюйте й запишіть ці головні думки. Це буде простий план теми.
  • Якщо план складний, виділіть провідні (дві-три) ідеї та спробуйте перегрупувати матеріал таким 
  • чином, щоб він відповідав цим ідеям.
  • 3найдіть дані, які розкривають кожну з виділених вами головних ідей, і запишіть їх у вигляді 
  • підпунктів плану.
  • Перевірте, чи розкриває план тему, чи є у ньому своя логіка й завершеність, яка дозволить Вам 
  • краще засвоїти матеріал.
   
Як скласти історичний портрет· 
Познайомитись із історичним часом (епохою) в якому проходило життя та діяльність (творчість) діяча.
· Визначити походження (стан) цієї людини.
· Як відбувалось становлення особистості історичного діяча (родовід, дитинство, освіта, особисті якості
 й риси характеру).
· Прослідкувати та проаналізувати періоди його становлення як діча або митця.
· Які завдання визначала головними у своїй діяльності ця особистість.
· Визначити методи (шляхи реалізації) його діяльності.
· Назвати найбільш видатні його справи, яким цілям вони служили.
· Як ви оцінюєте його діяльність?
· Зроби висновок (чи прогресивна роль цього діяча в історії).
  
   
Схема характеристики історичної особи
  • Історичні умови,  виклики та вплив оточуючого суспільного середовища на формування 
  • особистості історичної постаті. Особистісні якості історичного діяча та умови їх становлення та
  • формування.
  • Цілі діяльності та можливості їх досягнення.
  • Якими засобами та шляхами досягається поставлена мета.
  • Основні результати діяльності історичної особи для регіону, країни чи світу.
  • У чому значення діяльності цієї особистості.
  • Яке Ваше ставлення до цієї особи як людини та як історичного діяча?    

Немає коментарів:

Дописати коментар